Kaks firmat asuvad tegema koostööd, et tuua vaatajateni 30-minutiline saade „ESports Weekly with Coca-Cola“, kus hakatakse iga nädal kajastama e-spordi maailmas toimuvat. Saate eesotsa asub IGN’ist tuntud Kevin Knocke, kes teeb kokkuvõtted kogu valdkonna suurimatest uudistest, juhib vestlusringe erinevatest liigadest, mängudest ja turniiridest ning tutvustab ka tippmängijaid, meeskondasid ja üritusi. Seda siis nii stuudiost kui ka üritustelt kohapealt.
Tegu on suure projektiga nii IGN kui ka Coca-Cola jaoks. Ja kui esimene neist on juba pikka aega olnud mängumaailmas liidripositsioonil, siis Coca-Cola on üks esimesi e-spordi väliseid firmasid, mis on end e-spordi maailmaga sidunud. Mõlemal on soov luua uus bränd, mis võtaks enda kanda värske saate, millest tõotab kujuneda midagi samasugust kui ESPNi lipulaev „SportsCenter“.
„E-sport on väga lühikese ajaga saanud väga populaarseks ning vaatajanumbrid löövad kõiki rekordeid,“ ütles Peer Schneider, kes on GM’i üks asutajatest. Mida me aga veel ei ole näinud, on erinevad arengud kajastamise maailmas.“
Schneideri arvates on suur osa mängudest seotud turniiride live striimimise, „Let’s Play“ videode ja juhenditega. Ja kui sellised firmad nagu IGN, Twitch ja Machinima vahendavad uudiseid ja kommenteerivad üldse kogu e-spordi maailmas toimuvat, siis ei ole ühte kindlat kanalit neile fännidele, kellel pole aega vaadata iga turniiri või kes sooviksid end kursis hoida vaid kõige tähtsamate uudistega.
See ei ole esimene kord, kui IGN e-spordiga tutvust teeb. Kui vaadata paari aasta tagusesse aega, siis IGN’il oli lausa oma liiga – IPL. Aga nagu Schneider ütleb, siis „turg ei olnud tollal veel selleks valmis“. „Kui vaadata asja sponsorite vaatenurgast, siis paljud ei mõistnud veel sedagi, mis e-sport üldse on,“ ütles Schneider. „Muidugi on nüüdseks see muutunud. Nüüd on kõikidel, alates Riot Games’ist kuni TBS’ini, oma liigad.“
Aga olenemata sellest ei plaani IGN uuesti oma liigaga alustama. „Me üritasime olla samal ajal nii ESPN kui NFL,“ ütleb Schneider, kui rääkida IPL’i aegadest. „Me võtsime vastu otsuse, et oma liiga loomise asemel, tahame kajastada seda, mis toimub teistes liigades.“
E-spordi turul on olemas koht oma „SportsCenter“ saatele. Toetudes mängumaailma uuringute firmale Newzoo, siis 2014. aastal vaatas või osales e-spordis ligikaudu 204 miljonit inimest. Selleks aastaks oodatakse kasvu 226 miljoni vaatajani. Vaatajate arvu suurenemine on ka põhjus, miks tulu kasvuks ennustatakse võrreldes eelmise aastaga 43,1% ehk 2015. aastaks 278 miljonit dollarit ja 2018. aastaks 765 miljonit dollarit.
„Me tahame luua uue koha, kuhu e-spordi fännid saavad koguneda,“ ütles Coca-Cola mängudega seotud osakonna juht Matt Wolf. „Midagi sellist, millesse nad saavad pühendumusega suhtuda, mida tõesti kajastatakse ja mitte lihtsalt mingid tükid ja killud, vaid tõesti huvitavad uudistelood.“
Nagu enne mainitud, siis Coca-Cola pole e-spordi maailmas mingi uustulnuk. Erinevad lähenemised, nagu näiteks Riot Games’i League of Legends turniiri sponsoriks olemine, on aidanud neid tutvustada ka e-spordi fännidele. Coca-Cola e-spordiga seotud Twitteri kontol on kogunisti 333 000 jälgijat.
„Loodetavasti oleme suutnud luua fännidega juba piisavalt tugeva sideme, nii et kui nad meid näevad ka mujal, siis nad teavad, et me ei ole seal lihtsalt mingi tehingu pärast,“ ütles Wolf ja lisas: „Mina isiklikult ei ole sellest üldse huvitatud.“
Muidugi saab bränd „ESports Weekly“ ajal ekraaniaega. Selle nimi käib läbi pealkirjast ja see on nähtav nii stuudios kui graafilises disainis. Kuid nii Schneider kui ka Wolf rõhutavad, et nende partnerlus ulatub sponsorlussuhtest kaugemale – Coca-Cola on seotud nii programmi planeerimise kui ka tootmisega.
„Me suhtleme nendega väga palju,“ ütles Wolf. „Meie kahe grupi vahel on vastastikune austus.
„Ausalt öeldes, ilma Coca-Colata ei saaks me sellega hakkama,“ ütles Schneider.
„ESports Weekly“ läheb esimest korda eetrisse reedel IGN.com veebilehel ning ka sellega ühendatud mobiili ja teleri rakendustes ning lisaks ka Youtube’s ja Facebookis. Planeeritud on iganädalane saade, mis algab kell 19.00 EST aja järgi. Esimene hooaeg on kavandatud 8 episoodi pikkuseks ja kui nõudlust on, ollakse valmis seda arvu suurendama.
Suurt rolli omistatakse ka mobiilidele ja telefonidele suunatud rakendustele, arvestades sellega, et 32% vaatajatest omavad ning on kasutanud antud seadmeid eelmisel kuul. See on ka üks põhjus, miks IGN on niivõrd optimistlik saate pikaajalise edu osas. Kui mõned aastad tagasi tähendas IGN’i videoülekanne paariminutilisi klippe, siis on näha, et mõned vaatajaid võivad hoida silma peal ka tunde kestval live striimimisel.
„Nendele mängijatele ei ole võõras vaadata midagi väga pikka aega, kui nad suhtuvad sellesse kirglikult,“ ütles Wolf. Loe lähemalt, kas professionaalsete videomängude võistluste ülekanne on järgmine suur asi spordimaailmas? www.elamus.ee/a...ilmas
E-sport on läbi tegemas revolutsiooni: frukt.ee/olsawa...>
Asuvad koostööd, et tuua vaatajateni 30-minutiline IGN ja Coca-Cola toovad turule „SportsCenter“ sarnase saate, mis on kajastama e-spordi maailmas toimuvat. SaateEelmine | Järgmine | |