Kalevipoeg võib sümboliks kasvada Toomas Tõeleid teisipäeval, 24. mail 2005., kell 10:48:02 Millises linnas asub Eiffeli torn? Kus on vabadusesammas, mis hoiab tõrvikut? Millises linnas näitab õiget aega Big Ben? Neile küsimustele teavad vastuseid ka põlvepikkused mudilased. Aga ... mis on Tallinna sümboliks? Viimasel ajal Tallinna püstitatud monumentidest tulid mulle esimestena meelde miljonipeldik, seisev vabadusekell, Estonia hukku kujutav "katkenud niit" ja ülidemokraatliku rahvahääletuse käigus koha leidnud vab.. Loe lähemalt kolmap., 25. mail 05., kell 09:27 Sally A see kuju on kavandatud ainult 14 meetriseks. Sellisena ei paista ta ühelegi sadamasse saabuvale laevale ära ega omanda ka mingit üldrahvaliku sümboli staatust. Vähemalt 140 meetri kõrgune peaks see olema - siis pannakse tähele. Ma olen autoriga nõus, et igasuguseid suvalisi obeliske on maa täis. Samas, mis mõte on mingite 14 meetriste jupatsite püstitamises, kui neid keegi tähele ei pane? kolmap., 25. mail 05., kell 11:57 Marek Kiviselg Johannes Saar kirjutas tänases EPL's, et tegelikult on kujude püstitamise arutelud korraldatud ikka mingi suurema vandenõu varjamiseks. Kõigi märkide järgi on varsti oodata vaikivat ajastut, tsensuuri kehtestamist ja muid "siidikäelisi" võtteid, et poliitilise ning majandusliku ummikseisu tegelikku olemust kinni mätsida. kolmap., 16. augustil 06., kell 11:33 Maar Väärt turismimagneti loomise vastalised tulid EPL kommentaariumis lagedale antagonistlike põhjendustega, et meres kahlav ja tormisest merest laevu päästev Kalevipoeg
Kalevipoeg võib sümboliks kasvada
Millises linnas asub Eiffeli torn? Kus on vabadusesammas, mis hoiab tõrvikut? Millises linnas näitab õiget aega Big Ben? Neile küsimustele teavad vastuseid ka põlvepikkused mudilased. Aga ... mis on Tallinna sümboliks?
Viimasel ajal Tallinna püstitatud monumentidest tulid mulle esimestena meelde miljonipeldik, seisev vabadusekell, Estonia hukku kujutav "katkenud niit" ja ülidemokraatliku rahvahääletuse käigus koha leidnud vab..
Loe lähemaltkolmap., 25. mail 05., kell 09:27
A see kuju on kavandatud ainult 14 meetriseks. Sellisena ei paista ta ühelegi sadamasse saabuvale laevale ära ega omanda ka mingit üldrahvaliku sümboli staatust. Vähemalt 140 meetri kõrgune peaks see olema - siis pannakse tähele.
Ma olen autoriga nõus, et igasuguseid suvalisi obeliske on maa täis. Samas, mis mõte on mingite 14 meetriste jupatsite püstitamises, kui neid keegi tähele ei pane?
kolmap., 25. mail 05., kell 11:57
Johannes Saar kirjutas tänases EPL's, et tegelikult on kujude püstitamise arutelud korraldatud ikka mingi suurema vandenõu varjamiseks. Kõigi märkide järgi on varsti oodata vaikivat ajastut, tsensuuri kehtestamist ja muid "siidikäelisi" võtteid, et poliitilise ning majandusliku ummikseisu tegelikku olemust kinni mätsida.
kolmap., 16. augustil 06., kell 11:33
Väärt turismimagneti loomise vastalised tulid EPL kommentaariumis lagedale antagonistlike põhjendustega, et meres kahlav ja tormisest merest laevu päästev Kalevipoeg pole autentne. Selles mõttes, et ei pärine täht-tähelt Kreutzwaldi kalevipoja sisust — sest seal ju sellist lugu polnud.
Huvitav oli see, et taoliste arvamusavaldustega ei tulnud välja mitte üks või kaks aga kogunisti kümmekond kommenteerijat. Fenomen viitab tõsiasjale, et väga paljudele on arusaamatu kunsti ja loomingu olemus, mis seisnebki vanade sümbolite sünteesis ja teisendamises.
Inimene ei saagi enda olemuselt olla väga loominguline, sest millegi harjumuspärasest teistmoodi tegemine on endas alati kätkenud suuri riske. Harjumuspärase, ajaloolistes tõmbetuultes järeleproovitu juurde jäämine on ohutu ja turvatunnet sisendav. Siiski, kui kõik mõtleksid niiviisi, siis elaksime tänase päevani puu otsas ja toituksime peamiselt banaanidest.
Ehk peitub eelpoolkirjeldatud mõtteviisis põhjus, miks Eesti ühiskonna üleüldine innovatsioonivõime on madal. Just seepärast, et mõte on kängitsetud ja kujutelmad roomavad liialt mööda konformistlikke, äraproovitud radu.
kolmap., 16. augustil 06., kell 14:19
Harald
Mul on väga palju tuttavaid välismaalt, kes käivad mul ühtelugu siin Tallinnas külas. Oletagem, et juhtun nendega mööda mereranda patseerima ja kui nad küsivad selle kuju kohta, mida ma peaksin neile siis sellest nn. Kalevipojast rääkima? Kas valetama neile suud ja silmad täis, et see oli suur meremeeste kaitsja ja laevade tormist päästja? See ei ole õige, niisugust asja pole olnud. Ma ei salli vassimist ega luiskamist. Mina igal juhul neile siis valetama ei hakka!
esmasp., 13. nov. 06., kell 18:37
No väga paljusid asju pole enne nende asutamist või püstitamist olnud. Näiteks Eiffeli torni ei olnud enne selle ehitamist üldse olemas. Big-ben'i ka ei olnud enne selle meisterdamist olemas. Ma arvan, et kartlikud ja üleliia konformistlikud inimesed jäävad alati ebalevalt põdema, et kas neid ikka mõistetakse ning mida teised küll arvavad. Tegusatel ja loominguliste ideede poolest rikastel inimestel tuleb aga üks väärt mõte teise otsa. Vaatamata konformistide konformsele nurinale.
neljap., 4. jaan. 07., kell 17:03
Teist saaks tore paar, vahetage telefoni numberid ja saategi õnnelikuks.
Kalevipoja kohat tahaks õelda, et sellist joodikut ja vägistajat meie küll ei taha näha valvuri rollis?
Kalevipoeg on veel loll ka, siil väike loom oli targem, suurekasvulist debiili tahate rahvuskangelaseks.
Neljapäev, 25. veebr. 2021., kell 23:31 - parim aeg päevast