Kas Sina tahad assotsieeruda kilplastega? Edmund laupäeval, 1. okt. 2005., kell 22:11:55 Juhtusin just nägema Sampo panga reklaami "august on pangavahetuskuu", mis kasutas "Kilplaste" animaklippi. Esmamulje oli muidugi muhe - ohoo, ilma teenustasudeta oleks tõesti vahva internetipanga ülekandeid teha. Argument on reklaamis seega täitsa olemas. Siis tekkisid aga kilplastekarja siia-sinna jooksmise stseeni peale mitu teravat küsimust. Esiteks, kui kauaks internetipanga ülekanded tasuta on? Siis, kas sellesse panka peale kilplaste ka teisi kliendiks võe.. Loe lähemalt teisip., 14. sept. 04., kell 11:07 Maia Hmm, threadi algataja tegi pointi. Ma arvan siiski, et kilplased olid selles reklaamis kasutatud pigem meeleolu loova metafoorina, mida ei saa võtta päris üks ühele. Samas on point selles, et ka metafoori või mingisuguse personifitseeritud ülekande puhul peab ikka jälgima reklaamis kasutatava tegelaskuju "iseloomu." Isegi kui me ei ütle otse välja, et "kliendid on kilplased", väljendab tegelaskujude valik reklaamitegijate suhtumist. Tegelaskujud on aga lihtsameelsed, karjapsühhoosi käes vaevlevad, ühesugustesse ürg-Eesti tööriietesse kängitsetud, üksikult võttes isikupäratud ja kohmakad mehikesed. Ma arvan, et vana tuntud-teatud multifilmi nägemisest tulenev nostalgiapuhang on tunduvalt nõrgem kui tegelaskujude iseloomust tekkiv kuvand. Viimasega aga küll eriti identifitseeruda ei tahaks. pühap., 10. okt. 04., kell 15:49 Anne Reius Ma ei oleks küll nii kriitiline - kilplased on ju väga mõnusa karakteriga tegelased. Ma ei tea küll,
Kas Sina tahad assotsieeruda kilplastega?
Edmund laupäeval, 1. okt. 2005., kell 22:11:55
Juhtusin just nägema Sampo panga reklaami "august on pangavahetuskuu", mis kasutas "Kilplaste" animaklippi. Esmamulje oli muidugi muhe - ohoo, ilma teenustasudeta oleks tõesti vahva internetipanga ülekandeid teha. Argument on reklaamis seega täitsa olemas.
Siis tekkisid aga kilplastekarja siia-sinna jooksmise stseeni peale mitu teravat küsimust. Esiteks, kui kauaks internetipanga ülekanded tasuta on? Siis, kas sellesse panka peale kilplaste ka teisi kliendiks võe..
Loe lähemaltteisip., 14. sept. 04., kell 11:07
Maia
Hmm, threadi algataja tegi pointi. Ma arvan siiski, et kilplased olid selles reklaamis kasutatud pigem meeleolu loova metafoorina, mida ei saa võtta päris üks ühele.
Samas on point selles, et ka metafoori või mingisuguse personifitseeritud ülekande puhul peab ikka jälgima reklaamis kasutatava tegelaskuju "iseloomu." Isegi kui me ei ütle otse välja, et "kliendid on kilplased", väljendab tegelaskujude valik reklaamitegijate suhtumist.
Tegelaskujud on aga lihtsameelsed, karjapsühhoosi käes vaevlevad, ühesugustesse ürg-Eesti tööriietesse kängitsetud, üksikult võttes isikupäratud ja kohmakad mehikesed. Ma arvan, et vana tuntud-teatud multifilmi nägemisest tulenev nostalgiapuhang on tunduvalt nõrgem kui tegelaskujude iseloomust tekkiv kuvand. Viimasega aga küll eriti identifitseeruda ei tahaks.
pühap., 10. okt. 04., kell 15:49
Anne Reius
Ma ei oleks küll nii kriitiline - kilplased on ju väga mõnusa karakteriga tegelased. Ma ei tea küll, kust või kui palju nende väljamõtlejad on mõjutusi saanud, aga nad kehastavad väga vahedalt ugrimugrilikku isikupära. Läbi irooniaparadigma muidugi.
Ma arvan, et selle reklaami puhul ei olegi niivõrd oluline vaataja identiteet, vaid hoopis klipis kasutatavate karakterite ja kujundite äratuntavus. Kilplased on isemoodi tegelased ja mis kõige tähtsam - selgelt äratuntavad.
laup., 6. nov. 04., kell 15:19
Innart
Sain mõnda aega tahasi tõelise vapustuse osaliseks kui Sampo klienditeenindaja teatas mulle minu suurest võlast panga ees - kuna olen liitunud pensioni II sambaga pean nüüd ruttu arve avama. Suuremast üllatusest üle saades selgus ka vabatahtlikuse moment.
Viimasel ajal olen täheldanud pakkujate agresiivsuse hüppelist tõusu. Üritan seda ellimineerida piisavalt konkreetse äraütlemisega.
Teisipäev, 9. märts 2021., kell 05:40 - parim aeg päevast